21 januari 2011

Party time

Vandaag was het Josiah's eerste verjaardag maar we gaven zondag al een feestje samen met zijn vriendje Zachary die 11 dagen ouder is. Ik zorgde voor de gezonde hapjes. Wat ik voor vandaag maakte kan je binnen een paar dagen ontdekken op het volgende bericht.

Ik maakte 2 verjaardagskalkoenen


- Leg op een groot bord of plateau 9 schijfjes banaan en mandarijn.
- Maak een 8 tal fruitbrochettes en schik die op het bord
- Snij een peer middendoor
- Voor de ogen gebruikte ik rozijntjes de lel is een goji bes.
- De poten en bek zijn met een keukenschaar uit een schijfje gedroogde mango geknipt.





Ik maakte ook een bolletjes egeltje

Ik maakte dadelbolletjes en rolde ze extra klein (1cm) ik stak ze op tandenstokers in een appelsien. De ogen zijn rozijntjes en de mond is een goji bes.




Dadelbolletjes
2 koppen dadels mixen in een keukenrobot met 1 kop gemalen kokos en 2 druppeltje etherische olie van citroen. Rol de balletjes nog eens door de gemalen kokos. Voor meer ideetjes om snoepjes te maken kan je het boekje Zoet Zonder Suiker raadplegen.

Ik maakte ook nog bananenkoekjes.

Ingredienten
3 rijpe bananen
2 koppen havervlokken
1 kop dadels ontpit en in stukjes gesneden
1/4 kop olie
1 theelepel vanille

Verwarm de oven op 175 graden.
Plet de bananen in een grote kom. Roer de havervlokken, dadels en vanille eronder. Laat het voor 15 minuutjes rusten. Vorm koekjes en leg ze op een bakplaat met bakpapier of een teflexvel.
Bak voor 20 minuten in een voorverwarmde oven of tot ze lichtbruin zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten