03 januari 2011

Kers op de taart!

Ik kijk al een paar dagen uit om dit receptje te maken. Maar eerst moest ik de ingredienten nog gaan halen. Hier in NZ is het volop zomer, en kunnen we genieten van heerlijk zomerfruit. In onze streek zijn veel kersenboomgaarden waar je zelf je kersen kan gaan plukken. Wat we al een paar maal gedaan hebben. Josiah heeft de smaak ook te pakken en gaat maar al te graag mee.
Dit is een foto van een paar weken geleden toen we met een paar mama's en babies gingen kersen plukken en eten ;-)
En hier een fototje van vandaag (toen we begonnen, nadien was Josiah net iets minder proper)

Ik had op het internet gezocht voor een receptje met kersen, en dit is het geworden:


Kersen -Abrikozen toetje

1 kop kersen onpit en in schijfjes
2 abrikozen ontpit en in schijfjes
1/4 theelepel kaneel
1/2 theelepel agave (ik heb dit met vloeibare honing gemaakt want had geen agave)

Meng alle ingredienten in een kommetje en laat staan terwijl je de crumble maakt

Crumble
  • 1/4 kop pecans (ik heb dit met amandel gemaakt)
  • 1 Medjool dadel, ontpit (of 2 gewone dadels)
  • 1/8 theelepel kaneel
  • 1/8 theelepel vanille poeder
  • 1/8 theelepel zeezout 
Doe alle ingredienten in de keukenrobot met het S-mes. (in het kleine kommetje).
Plaats de kersen en abrikozen in een ring. Doe de crumble erbovenop en duw zachtjes aan. Verwijder de ring en voila klaar is kees!
Heel lekker, snel en gemakkelijk klaar te maken.
(Simon die geen kersen 'lust' luste het zelf)
Mijn abrikozen waren net ietsjes te rijp daardoor zie je de schijfjes niet zo goed
Dit is het resultaat. Het receptje kwam van de volgende blog. Er staat nog veel lekkers op.
http://rawfoodsdiana.com/cherry-apricot-crisp#more-1777
Ik ga nu mijn toetje opsmullen, ik heb eigenlijk al wel genoeg kersen gesmuld vandaag maar ja wie gaat dat anders opeten??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten