23 januari 2011

Master ONE

Vrijdag was het feest want het was Josiah's eerste verjaardag. Ongeloofelijk hoe snel een jaartje voorbij vliegt en hoeveel er in een jaartje kan gebeuren. Het lijkt gisteren nog dat Josiah als een klein bundeltje in onze armen lag. Nu springt hij van onze schoot en lukt het amper om een 'onbewogen' foto te nemen.
Willen jullie de evolutie eens volgen dan kan je op deze link fototjes zien van 0-12 maand.
Josiah's eerste jaartje

Voor zijn verjaardag maakte ik iets met zijn lievelingseten... bosbesjes.
Ik maakte mini-bosbes taartjes

Kaneel-bosbestaartjes:
(12 mini taartjes van 2cm diameter)
Kaneel deeg
1/2 kop dadels
1/2 kop amandelmeel
1 theelepel kaneel (het originele recept had 2 eetlepels maar dat vond ik wel een beetje veel)
1/4 theelepel nootmuskaat (dat had ik niet in huis)
1 eetlepel water
een snuifje zeezout


Maal de nootjes fijn in de keukenrobot en voeg vervolgens de andere ingredienten toe. Voeg de eetlepel water toe indien het deeg te droog is. Neem ongeveer 1 eetlepel deeg en duw het met je vingers in de taart vormpjes.





Bosbes Jelly
1 kop bosbessen of ander fruit
12 bosbessen voor de decoratie
1 theelepel citroensap
2 eetlepels gemalen lijnzaad
2 schijfjes gedroogde, geweekte mango (facultatief)
2 theelepels agave of vloeibare honing.
Mix all de ingredienten fijn in de bekermixer. Lepel de jelly in de taartjes en leg er een bosbesje bovenop. Zet het nog even in de koelkast. Haal het uit de vormpjes en smullen maar!!!







Ik maakte Josiah (en zijn vriendje Zac) ook nog een vrachtwagen voor zijn verjaardag.
Instructies om de  truck te maken vind je op deze blog.

1 opmerking:

  1. i love your blog... even tho it takes me a while to read.... i will make every recipe you put up here. love you my friend!

    BeantwoordenVerwijderen