08 januari 2011

Coupe cerise


Ja ik weet het, alweer een receptje met kersen, maar het was hier lekker warm vandaag en ik had zin om dat lekker kersenijsje nog eens te maken.

1 bevroren banaan
1/2 kop bevroren kersen
2 eetlepels amandelpasta
1/2 eetlepel agave of vloeibare honing
1 eetlepel carob poeder
1 snuifje zeezout
1/2 theelepel vanille

Mix al de ingrediënten in de Vita Mix en serveer onmiddellijk.

Hier is het momenteel zomer dus zal er wel af en toe een receptje zijn dat jullie nog niet zo direct kunnen proberen maar je kan in de zomer dan eens de receptjes van Jan-Feb opzoeken. Ik zal voor het volgende receptje iets kiezen dat jullie nu ook al kunnen maken. 

Ik maakte dit receptje al eens eerder en bereidde het enkele jaren geleden ook op een demonstratieles van zomerse verfrissingen voor de Groene Dag


2 opmerkingen:

  1. Hé Iemke! Ik had al eens geprobeerd om te reageren maar het was niet gelukt, misschien nu wel. Alleszins heel leuk dat je hier af en toe wat receptjes plaatst. Dat ijsje ga ik zeker proberen! Mag dat in een gewone blender? Of moet dat al een krachtiger model zijn?
    Groetjes en veel succes nog met je blog!
    Stien XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Stien
    Voor het ijsje te maken heb je wel een krachtige blender nodig. Maar je zou het wel kunnen maken met enkel de kersen bevroren en de banaan vers. En het dan als smoothie drinken of anders kan je het nog wat in het vriesvak zetten. Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen